Més informació [ Detall d'activitat

 
9005110532   Espais de ciència
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   26/10/2020 - 30/11/2020 (15 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs tracta d’acompanyar als docents a fer una anàlisi crític d’algunes organitzacions escolars relacionades amb l’ensenyament-aprenentatge de les ciències, i al mateix temps oferir recursos per poder-les dur a terme a l’escola o reflexionar sobre allò que en aquest moment estan fent per tal de millorar-ho.
  
Objectius   Conèixer diferents formes d’organització i metodologies que ens permeten fer un treball científic a l'escola, tant per educació infantil com a primària.
Compartir aspectes rellevants d’aquests tipus d’organització: Els contextos, les preguntes, els recursos i els materials, així com l’organització temporal i la gestió del grup.
Reflexionar sobre la relació que s’ha d’establir entre aquests espais i el treball a l’aula
Introduir-nos en l'avaluació i seguiment dels aprenentatges dels infants.
  
Continguts   El treball experimental a l’escola
Creació d’una aula de ciències a l’escola
Què són les capses d’experimentació
Què és un ambient preparat
Que són els tallers de ciència
Recomanacions per crear un ambient preparat, una capsa d’experimentació o un taller
L’organització a l’aula: capses, dels espais i dels ambients.
El paper de l'adult.
L’avaluació
  
Formador/a   Pilar Melcón
  
Avaluació   Realització de les tasques proposades a cada sessió
  
Requisits de  certificació   Realització de les tasques proposades a cada sessió
  
Persones  destinatàries   Mestres d'educació infantil i primària
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent