9005110532 |
Espais de ciència |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
26/10/2020 - 30/11/2020 (15 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs tracta d’acompanyar als docents a fer una anàlisi crític d’algunes organitzacions escolars relacionades amb l’ensenyament-aprenentatge de les ciències, i al mateix temps oferir recursos per poder-les dur a terme a l’escola o reflexionar sobre allò que en aquest moment estan fent per tal de millorar-ho.
|
| |
Objectius |
Conèixer diferents formes d’organització i metodologies que ens permeten fer un treball científic a l'escola, tant per educació infantil com a primària.
Compartir aspectes rellevants d’aquests tipus d’organització: Els contextos, les preguntes, els recursos i els materials, així com l’organització temporal i la gestió del grup.
Reflexionar sobre la relació que s’ha d’establir entre aquests espais i el treball a l’aula
Introduir-nos en l'avaluació i seguiment dels aprenentatges dels infants.
|
| |
Continguts |
El treball experimental a l’escola
Creació d’una aula de ciències a l’escola
Què són les capses d’experimentació
Què és un ambient preparat
Que són els tallers de ciència
Recomanacions per crear un ambient preparat, una capsa d’experimentació o un taller
L’organització a l’aula: capses, dels espais i dels ambients.
El paper de l'adult.
L’avaluació
|
| |
Formador/a |
Pilar Melcón
|
| |
Avaluació |
Realització de les tasques proposades a cada sessió
|
| |
Requisits de certificació |
Realització de les tasques proposades a cada sessió
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'educació infantil i primària
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|